Curatare arbore Paulownia.


Am pregatit un mic filmulet despre cum trebuie curata un arbore de Paulownia.  În filmulet se arata cum trebuiesc rupti copili care cresc între frunză și tulpină. Acesti copili pe care îi rup vor forma noile ramuri dar pe mine mă intereseaza să am o tulpina cât mai înaltă iar peste 2 ani (adică în anul 3 ) voi lasa acesti lastari / copili să crească pentru a forma coroana.

Trebuiesc rupti cât mai de tineri pentru a nu se lemnifica și a permite plantei să creasca în înaltime.

11 Responses to Curatare arbore Paulownia.

  1. hapylica says:

    Sa stii ca asa trebuie procedat pentru cine are un arbore.Eu insa ii las sa creasca lastarii si la toamna cand se lemnifica ii tai si îi pun in pamant. La primavara 2014 o sa am puieti super!

    • Lucian Covaci says:

      Este indicat a se proceda așa atunci cand dorim un arbore cu tulpina cât mai dreaptă și mai înalta. Dacă îi las îi scade din puterea de a creste mai înalt.
      Nu am încercat să obtin puieti astfel dar stiu că se poate am facut test toamna trecuta.

  2. dan says:

    salut!aveti puieti?as fi interesat si eu sa cumpar!! va multumesc!!

    • Lucian Covaci says:

      Salut, Da am puieti de Paulownia Tomentosa. pret 10 Lei puietul la ghiveci. Mai multe detalii pe mail.

      • Fio says:

        Salut! Ce dimensiune au puietii la 10 ron?
        Si, imi poti spune ce dimensiune trebuie sa aiba puietii pentru a-i planta in locul definitiv astfel incat sa apuce lemnificarea pana la iarna?

      • Lucian Covaci says:

        Puietii de 10 Lei au între 10 si 15 cm înatime.
        Poti sa îi plantezi înca de cand au 10 cm înaltime la locul definitiv, dar nu mai tarziu 22 sau 25 iulie, dupa aceasta data oricat de mari ar fi chiar daca îi plantezi dupa 1 august sau pana pe 31 iulie nu pot să îti garantez ca se vor lemnifica pana în toamna.
        Acum depinde și de pamant si cat de lunga este toamna.
        Numai bine.

      • Fio says:

        Am inteles! Multumesc pentru informatii!
        Puietii mei sunt mai mici, cam la 4-6 cm inaltime si nu merg inca plantati in locul definitiv.
        Ma gandesc sa ii tin in ghivece mari pe timpul iernii si sa ii plantez in locul final in primavara. Merge si asa?
        Si inca ceva. Am observat ca la soare puternic se inmoaie frunzele si parca dau sa se ofileasca. Cum ii pun la umbra, peste 2 ore isi revin complet! A mai patit cineva chestia asta?

      • Lucian Covaci says:

        Se ofilesc în plin soare deoarece nu au radacinile suficient de dezvoltate pentru a absoarbe suficienta apa, și încep să se ofileasca, asta o patesc la puietii mai mici care nu au suficente radacini si în plin soare se ofilesc/palesc pana ajung eu acasa.
        Peste iarna e mai greu să îi treci dar se poate la ghivece mai mari si pamant foarte bun pentru Paulownia.
        Numai bine.

  3. hapylica says:

    Fio,te sfatuiesc sa ii plantezi afara si sa ii uzi bine.Daca ii tii in ghivece risti sa se usuce.Chiar daca au 5cm ei rezista lejer iarna.Ce mai simplu ar fi furtun pic cu pic ,in felul asta puietii sunt udati exact unde trebuie.

  4. Emilia says:

    Am si eu o intrebare. Cum sa folosesc lastarii care se curata de la paulownia. Ma doare sufletul sa-i arunc ca sunt asa de frumosi. Sa-i pun in apa sa faca radacina sau direct in pamant ?

Lasă un răspuns

