Paulownia germinare în apa


Am creat un film nou asa cum procedez eu cand îi mut din apa în tava cu alveole. Mai multe vedeti în film.

Orice întrebare sau nelamurire vorbim la comentarii.

24 Responses to Paulownia germinare în apa

  1. hapylica says:

    O mica obiectie am,era bine sa scoti pamantul vechi din alveole,sa pui pamant proaspat.Cel vechi este deja cam tasat de apa.Aceeasi greseala am facut si eu dar vazand filmuletul mi s-a aprins beculetul!!!

  2. hapylica says:

    Invatam din mers daca la altii nu avem acces.Uite de exemplu acum ma lovesc de situatia in care am mutat paulowniile in pahare de bere si sunt cam lungi si cam stagneaza.Se pare ca un neon de 36w nu este deajuns,cred ca o sa pun lampi duble.

    • Lucian Covaci says:

      Un neon de 36 w câti lumeni ofera ?
      Eu folosesc panouri cu leduri și becuri economice, un bec economic de 23 w lumina 6500 kelvin ofera în jur de 1400 lumeni.

  3. hapylica says:

    Neonul de 36w are 2500lumeni si 6500k.Nu inteleg cum folosesti becul economic,la ce inaltime de ghivece se afla?Eu tin neonul la 30cm

  4. doru says:

    lumina trebuie sa fie alba?
    eu am un bec cu leduri economic cu lumina albastra.

    • Lucian Covaci says:

      Salut,
      Lumina cu leduri albastru e ok, la fel de ok este si lumina alba rece (precum bate soarele la miezul zilei) la 6500 kelvin.

  5. Anul trecut am cumparat seminte, am obtinut plante pe care le am pus in pământ. Toamna târziu am avut 2 situații: unele erau lemnificate- le-am tăiat la 10 cm de sol; altele nu erau lemnificate- le-am pus in ghivece peste iarnă. Acum: cele din pământ au cate 2*3 muguri; cele din ghiveci au o ramificație in vârf cu frunze mari. Cum trebuie procedat acum? Celor din pământ le las toti mugurii? Celor din ghiveci le las ramificația- care nu e dreapta? Multumesc.

    • Lucian Covaci says:

      În principiu acei trei muguri vor fi cei trei lastari care vor creste, trebuie sa îi lasa asa cum sunt o perioada de maxim 3 saptamani zic eu pentru a vedea care este cel mai viguros / mare apoi rupi tot ce este mic și lasi acel mic lastar.
      Întrebare pe cei din ghiveci i-ai taiat de jos ? Nu pare sa reiasa din mail ca ai facut asta !
      Pare ca i-ai lasat asa cum sunt iar acum aparut lastari din varf. Chiar daca are lastari în varf acum eu l-as taia de jos și asa astepta sa apara lastarii de jos. Hai sa îti dau 2 poze cum arata cu lastari si cum trebuie sa ajunga.
      Asata arata cu lastari pe 21 aprilie 2013 http://clucian.sunphoto.ro/Paulownia_Anul-1/90100172
      Dupa ce am taiat lastarii si tulpina a mai ramas doar un lastar. asa arata pe 5 mai 2013 http://clucian.sunphoto.ro/Paulownia_Anul-1/90100172

      • doru says:

        in sfarsit am reusit si eu…
        azi am observat ca au incoltit cateva semite de paulownia,au aparut si frunzulite mici..
        majoritatea sunt la suprafata apei dar sunt si cateva care au cazut pe fundul paharului!!
        cele de pe fundul paharului oare vor supavietui???
        sunt prea mici ca sa le pun in alveoe.

      • Lucian Covaci says:

        da vor supravietui si vor germina daca semintele sunt viabile.

  6. doru says:

    cam cand sa pun semintele incoltite in alveole?
    sunt incoltite de trei zile si sunt foarte mici.
    aseara m-am chinuit si am pus cateva in alveole dar fara lupa nu ma descurc (sunt ff mici)
    si inca o problema : am pus semintele in doua pahare si am uitat care sunt elongata sau tomentosa.
    intr-un pahar sunt incoltite cam 70% iar in celalt maxim 20%

    • Lucian Covaci says:

      Nu îti pot spune care sunt Tomentosa sau care sunt Elongata odata ce le-ai pus în apa, dar îti pot zice sa mai astepti pana la 7 zile si atunci le muti cand deja încep sa apara 2 frunze.

      • doru says:

        am descoperit ca ELONGATA creste mult mai bine decat TOMENTOSA
        si inca o surpriza am avut:
        am comandat mai demult niste seminte de paulownia pe care le-am pus la incolti si nimic nu s-a intamplat desi le-am tinut mai mult de o luna jumate in apa.
        am pus paharul cu apa si seminte intr-o caserola unde aveam pamant de flori.
        o perioada am tot udat acolo pana m-am plictisit si am uitat de caserola.
        surpriza a fost ca la un moment dat au iesit cateva plantute chiar si fara lumina speciala si mai neudate,dar bineinteles sunt mai nedezvoltate.

  7. gică says:

    Salut. asi dori si eu citeva seminte de ELONGATA daca se poate. acum am citit si eu despre aceasata planta si as vrea sa plantez cateva la tara.

  8. gică says:

    daca puteti voi sa-mi trimiteti sau sa i-mi spuneti de unde sa cumpar din alta parte, ar fi bine. ms anticipat.

  9. Srotis Petru Rares says:

    Buna. As vrea si eu sa stiu daca apa e amestecata cu solutie sa e doar apa goala? Multumesc

  10. Srotis Petru Rares says:

    multumesc

  11. Marius says:

    Am primit un Tomentosa … mic. Eu vreau sa il plantez in curte ca si arbore ornamental. Ce îngrasamnt imi recomandati? Trebuie sa il tai dupa un timp? Multumesc.

    • Lucian Covaci says:

      Eu va recomand sa îl plantati direct afara, în luna noiembrie îi faceti un musuroi în jurul lui iar în luna martie îl descoperiti iar în aprilie îl tai tai de jos si lasi un singur lastar peste 3 saptamani. Dupa ce l-ai taiat de jos în anul urmator nu îi mai faci nimic îl lasi sa îsi formeze coroana asa cum vrea el. Va fi înalt și cu o coroana larga. Sa nu îl pui mai aproape de 3 metri de casa. Mult succes !

  12. doru says:

    deocamdata il tii in casa intr-un ghiveci
    in curte il vei planta in primavara de regula dupa1 Mai cand esti sigur ca nu mai vine 0 grade.
    nu este nevoie de ingrasamant special(pamant obisnuit de flori)

Lasă un răspuns

