Paulownia în primavara 2016


Buna seara, primavara a venit mult prea devreme anul acesta si din sudul țarii mai ales primesc întrebari cum trebuie sa curețe arbore de Paulownia pentru noul an.

Prima recomandare este pentru a continua cresterea este cea prezentata aici:

 

Ceea ce rezulta trebuie sa apara ca în acest film facut în mijlocul verii

 

În timp acel nod dintre ani va fi insesizabil dar avem o tulpina mult mai înalta.

În final pentru cine doreste sa nu creasca foarte înalt trebuie sa urmeze pasii / sfatul de mai jos:

 

P. S. o sa revin cu alte poze în alt post despre evolutia puietilor de anul trecut, nu am avut timp sa îi pun pe site.

6 Responses to Paulownia în primavara 2016

  1. Stefan Varga says:

    Va salut cu respect. Mi-au iesit primele 300 de plantute. Greu dar au iesit.
    Cum faceti irigarea in lanul de porumb?
    Daca in toamna am plantutele sa zicem la in metru lungime….si le bag in beci, pentru primavara….CE se poate intampla?
    Numai nine
    Stefan Varga

    • Lucian Covaci says:

      Irigarea se face prin banda cu picatura / picurare.
      Nu îti recomand la le bagi în beci, le lasi acolo unde sunt iar dupa un an le tai de jos.

  2. Claudiu says:

    Am câțiva Elongata pe care i-am tăiat de jos. Au dat lujeri frumoși, dar a înghețat într-o dimineață și s-au înnegrit frunzele. Mai apar alți lujeri sau anul acesta este pierdut?

  3. victor says:

    Salut Lucian, am o întrebare pentru tine. Am 2 copaci plantați si in aceasta toamna am încercat sa ii toaletez. Am tăiat din crengi si puțin din vârf. Am greșit când am tăiat vârful?

    • Lucian Covaci says:

      Toaletarea eu o recomand sa o faceti la primavara, nu este gresit ce ati facut dar 25 aprilie vor aparea lastari si de atunci trebuie sa fiti pe langa el sa îi lasati lastari care vor creste asa cum doriti cu coroana mai larga sau mai înalt.
      Nu e problema ca ai taiat varful, din noul cel mai de sus va da un lastar care va continua cresterea pe înaltime.

Lasă un răspuns

